Facebook Twitter Instagram YouTube flickr 

Seu electronica

La III Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol adopta el format digital i posa la seva mirada en la ‘Poesia a Educació Infantil i Primària’

S’ha inaugurat avui amb la participació de Joan Josep Ardanuy, director de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, entitat que dona suport a l’organització

Se celebrarà fins diumenge i s’articularà en ponències, converses i taules rodones telemàtiques en directe i en enregistraments accessibles en una plataforma virtual

El director de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, Joan Josep Ardanuy, ha participat aquest dijous en l’acte de presentació i benvinguda de la III Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol de Literatura i Educació 2020, que se celebra des d’avui i fins diumenge en format digital amb la temàtica ‘Poesia a Educació Infantil i Primària’.

Organitzada per la Fundació Miquel Martí i Pol, per les Jornades Miquel Martí i Pol i per la Universitat de Lleida amb el suport de l’IEI i de la Diputació de Lleida, la jornada s’havia de celebrar al campus de Cappont de la Universitat de Lleida els passats 15 i 16 de maig, però la situació de crisi sanitària va posposar-la i també ha fet variar el seu format, que ara s’articularà en ponències, converses i taules rodones telemàtiques en directe i en enregistraments accessibles en una plataforma virtual creada expressament per fer-la possible. Els continguts, vídeos i materials també es podran descarregar online.

L’objectiu de la jornada és donar eines i recursos a professionals i a estudiants en l’àmbit de la literatura, la cultura i l’educació per fomentar el plaer de llegir i escriure poesia dins i fora dels centres escolars. Va adreçada a totes les persones interessades en la didàctica de la literatura, docents, personal de biblioteques, investigadors, futurs mestres, alumnes, personal de centres cívics, etcètera.

A la sessió inaugural, celebrada aquest dijous, s’ha ofert una conversa entre Josep Maria Sala Valldaura i Josep M. Rodríguez, moderada per Roger Canadell, sobre el tema ‘Poesia per a infants?’. Demà divendres serà el torn per a ‘Poesia, joc i infància. Reflexions i propostes’, a càrrec de Vanesa Amat; ‘Com apropar la poesia a infants i joves? Els punts de vista de llibreters i editors’, una taula rodona amb Paula Jarrin, de la llibreria Al·lots de Barcelona, Mertxe París, de la llibreria El Genet Blau de Lleida, i Montse Ayats, directora d’Eumo Editorial i presidenta de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana.

El dissabte està previst parlar de ‘Didàctica de la poesia a Educació Infantil i Educació Primària’, amb ‘La poesia en la formació inicial de mestres’, a càrrec d’Enric Falguera Garcia, de l’Àrea de Didàctica de la llengua i la literatura de la UdL; i ‘Poesia i dramatització: bases teòriques per a una praxis a l’aula’, a càrrec de Moisès Selfa Sastre, de l’Àrea de Didàctica de la llengua i la literatura de la UdL. A continuació es presentaran les conclusions de les jornades en una conversa entre Enric Falguera (UdL), Moisès Selfa (UdL), Mariona Masgrau (UdG) i Vanesa Amat (UVic-UCC), moderada per Montse Caralt (UVic-UCC i FMMP).

Entre les ponències i materials allotjats a la plataforma hi haurà ‘Aproximació a la poesia a través del joc. Una experiència d’ahir per a l’escola d’avui?’, a càrrec de Ramon Besora (AAMMP); ‘La didàctica de la literatura més enllà de les aules. El projecte de la Fundació MMP’, a càrrec de Montse Caralt (FMMP i del Grup de recerca TEXLICO, UVic-UCC) i Roger Canadell (UOC); ‘5 activitats de lectura creadora entorn de la poesia’, a càrrec de Mariona Masgrau (UdG); ‘Una experiència de ruta literària sobre Màrius Torres amb alumnes de Cicle Mitjà d’Educació Primària de l’escola Joc de la Bola de Lleida’, a càrrec de Margarida Prats (UB i membre de la Càtedra Màrius Torres de la UdL); ‘Ruta literària Màrius Torres’, a càrrec també de Margarida Prats i Salvador Escudé (membre de la Càtedra Màrius Torres de la UdL); i ‘El patrimoni literari català. El cas d’Espais Escrits’, a càrrec de Mireia Munmany (EE).